Categories: Wydarzenia

Wakacyjne wytchnienie

W dniach 1—2 września Fundacja Urszuli Smok „Podaruj Życie” zorganizowała po raz kolejny spotkanie z cyklu „Wakacyjne Wytchnienie”. Żegnaliśmy wakacje wspólnie z dziećmi chorymi onkologicznie wraz z rodzeństwem i jednym z rodziców, z Krakowa i okolic.

W sobotę udaliśmy się do Parku Miniatur oraz DinoZatorlandu. Pomimo złej pogody te dwa niezwykłe miejsca zachwyciły dzieci i dorosłych. Podczas podróży przez miniaturowy świat podziwialiśmy zabytki z niemal każdej strony świata. Uczestnicy mieli okazję zrobić sobie zdjęcie pod francuską Wieżą Eiffla, nowojorską Statuą Wolności, Pomnikiem Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro, czy indyjskim mauzoleum Tadź Maral. W parku nie zabrakło również polskich cudów architektonicznych. Na wyciągnięcie dłoni mieliśmy Wawel, Zamek Królewski w Warszawie, Stare Miasto w Zamościu oraz entuzjastycznie przyjęty w gronie chłopców Stadion Narodowy. Mocnych wrażeń dostarczyła nam wizyta w znajdującym się nieopodal lunaparku. Dla tych, którzy nie boją się wyzwań czekała pełna adrenaliny podróż pirackim statkiem. Ponadto dzieci i dorośli mogli spróbować swoich sił w roli kierowcy korzystając z Autoscootera. Po zwiedzeniu parku naszą przygodę zakończyliśmy zaczarowanym obiadem w Bajkowym Zamku.

(zdjęcia)

Kolejną zaplanowaną w tym dniu atrakcją była wizyta w DinoZatorlandzie. Mieliśmy przyjemność odwiedzić trzy parki: dinozaurów, owadów i mitologii. Park dinozaurów zaskakiwał ogromnymi „ożywionymi” prehistorycznymi gadami, a także kilkusetletnimi okazami drzew. Uczestników wycieczki zachwycił również Park Mitologii wprowadzający w świat helleńskich wierzeń. W czasie rejsu po stawie oglądaliśmy figury greckich bogów, herosów i mitycznych stworzeń. Ponadto każdy mógł wejść do wnętrza konia trojańskiego oraz podziwiać rekonstrukcję świątyni Apollona z Delf.
Po powrocie do Krakowa zmęczeni, ale zadowoleni rozstaliśmy się, aby zregenerować siły na kolejny dzień wrażeń.

W niedzielę udaliśmy się wspólnie do kina. Śledziliśmy przygody bohaterki filmu animowanego „Merida Waleczna”. Po seansie zaplanowaliśmy wizytę w parku rozrywki Fantasy Park, który oferuje dobrą zabawę dla osób w różnym wieku. Najmłodsi bawili się w basenach z kulkami, a starsi mierzyli swoje siły grając w kręgle. Ci, których nie zainteresowały wymienione atrakcje mogli spróbować swoich sił w innych grach.

(zdjęcie)

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za wspólnie spędzony czas i zapraszamy do udziału w innych akcjach organizowanych przez naszą Fundację Urszuli Smok „Podaruj Życie”.

Fundacja pragnie podziękować wszystkim osobom, które wzięły udział w organizacji „Wakacyjnego wytchnienia”. W szczególności dziękujemy wolontariuszom za pomoc w przygotowaniu oraz przebiegu wydarzenia.

Wyjazd został zorganizowany przy wsparciu finansowym Urzędu Miasta Krakowa.