Categories: Wydarzenia

Wyjazd wzmacniający więzi rodzinne do Stegny

W dniach 27 czerwca do 6 lipca zorganizowaliśmy wyjazd wzmacniający więzi rodzinne dla osób dotkniętych problemem chorób nowotworowych. Pobyt w przepięknej nadmorskiej Stegnie był dla naszych uczestników czasem odpoczynku od problemów dnia codziennego, dodatkowej mobilizacji w powrocie do zdrowia oraz możliwości wymiany swoich doświadczeń z innymi rodzinami znajdujących się w podobnej sytuacji życiowej.

Organizowanie tego typu działań dla naszych podopiecznych ma duże znaczenie, gdyż w chorobie nie cierpi sam pacjent — cierpią także jego najbliżsi, którzy nie rzadko są pozostawieni sami sobie — bez wsparcia i zrozumienia. Poprzez zorganizowanie takiego wyjazdu dajemy szansę rodzinom na wspólne spędzenie czasu bez trosk i obowiązków, wzmocnienie więzi rodzinnych oraz nabranie sił do dalszej walki o zdrowie.

W wyjeździe wzięli udział podopieczni Fundacji jak i pacjenci wytypowani przez Klinikę i Katedrę Hematologii Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie.

Podczas pobytu nad morzem czekało na nas wiele atrakcji… Począwszy od plaży, na której mogliśmy odpocząć przy dźwięku szumu fal, kończąc na zorganizowanych wycieczkach po okolicy.

Gdańsk

Pobyt rozpoczęliśmy od zwiedzania Ośrodka Kultury Morskiej w Gdańsku — zobaczyliśmy statek „Sołdek”, który jest pierwszym statkiem zbudowanym przez polski przemysł stoczniowy. Kolejnym zabytkiem, który mieliśmy okazję zwiedzić to Żuraw — stary dźwig portowy, w którym znajdują się odrestaurowane wnętrza gdańskie, jak i mechanizm dźwigu. Ostatnim punktem naszej wycieczki były Spichlerze na Ołowiance, w których mogliśmy podziwiać wystawy.

Gdynia

Podczas pobytu odwiedziliśmy także Gdynię — zwiedziliśmy piękny statek-muzeum jakim jest Dar Pomorza. Następnie udaliśmy się do Akwarium Gdyńskiego, gdzie zobaczyliśmy niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów pochodzących z różnych części świata.

Malbork

W trakcie wyjazdu nie mogło także zabraknąć wizyty w Zamku Krzyżackim w Malborku. W Zamku poprzez zabawę uzyskaliśmy wiele informacji o twierdzy nad Nogatem, zakonie krzyżackim, Królestwie Polskim i kulturze wieków średnich.

Warsztaty

Dzięki przeprowadzonym warsztatom z psychologiem Panią Olą z zakresu radzenia sobie z emocjami towarzyszącymi podczas choroby, chorzy wraz z najbliższymi mogli porozmawiać z psychologiem o swoich problemach oraz potrzebach. Rodziny mogły między sobą podzielić się doświadczeniami i przeżyciami związanymi z chorobą.

Nording Walking

Podczas pobytu organizowane były także zajęciach ruchowe — nording walking, których celem było pobudzenie aktywności fizycznej wśród Uczestników.

Uczestnicy o wyjeździe:

„Dla nas największą atrakcją jest to, że możemy być wszyscy razem. Możemy spędzać ze sobą czas. Śmiać się, bawić, cieszyć życiem. Korzyści jakie uzyskaliśmy z wyjazdu to ogromny uśmiech na twarzy dzieci, wiara w to, że marzenia się spełniają i warto do nich dążyć oraz to, że po każdej burzy wschodzi słońce. Bardzo dziękujemy”.

„Wszystkie atrakcje wspaniałe, dały możliwość poznania wielu ciekawych miejsc, przyrody. Wyjazd integracyjny dał mi wielką przyjemność poznania wielu rodzin, rozmów, przebywania z nimi i dzielenia się własnymi doświadczeniami, doskonalenia umiejętności słuchania i wspólnego przebywania z wszystkimi. Bardzo dziękuję za zorganizowanie takiego wyjazdu, wyrażam wielką wdzięczność!”

„Dzięki uczestnictwu zapoznałam się z większą grupą osób chorujących, dowiedziałam się o ich problemach zdrowotnych i nie tylko. Ze swoją rodziną bardziej się związałam, zaczynamy wierzyć w siłę jedności rodziny. Takie wyjazdy na pewno pomagają scalać rodziny po długich rozłąkach w trakcie leczenia szpitalnego”.

„Poprawa kontaktów w rodzinie, rozmowa z innymi rodzinami, które też chorowały, wspólna wymiana doświadczeń i spostrzeżeń. Łatwiej odnaleźć się w takiej grupie.”

„Wspólnie spędzony czas z rodziną, odpoczynek od trosk dni codziennych, leczenia, badań i obaw o wyniki. Możliwość rozmowy z osobami o podobnych doświadczeniach i problemach.”